Voorbereidingen reis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen reis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen reis

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

17 December 2013 | Nederland, Eindhoven

Mijn eerste reisverslag maar gewoon nog vanuit een druilerig Eindhoven.

Wat een prachtige werkgever heb ik toch! Yacht heeft een samenwerking met People4Change om per jaar een aantal medewerkers uit te zenden naar het buitenland en in januari ben ik er daar 1 van.

Na een intake bij People4Change waar de mogelijkheden, kennis en vaardigheden zijn besproken kwam er snel een aanbod voor Laos of Nepal. Had Azie als voorkeur boven Afrika aangegeven (vraag me niet waarom...). Een moeilijke keuze maar uiteindelijk zijn het 2 korte opdrachten in Nepal geworden. De twee opdrachten staan omschreven bij het kopje 'reisdetails'.

En toen ging het snel, datum werd bepaald (26 januari t/m 1 maart), ticket werd geboekt, paspoort moest verlengd worden, visum regelen, inentingen, paklijsten etc. En ja, wat moet je meenemen als het overdag 20 graden is en 's nachts 1?
En hoe zit het met het eten? Of vooral het niet eten? ;-)
Maar dat zijn praktische zaken. Ik zie er vooral naar uit om daar een prachtige tijd door te brengen, veel indrukken op te doen en hopelijk van betekenis te kunnen zijn.

Ik weet niet hoe het met de internetverbinding zit (vooral de eerste weken in de bergen) maar ik zal indien mogelijk iets van me laten horen.

Meer weten over People4Change? Kijk maar eens op www.people4change.nl.

  • 17 December 2013 - 20:58

    Annie:

    De voorbereidingen zijn al goed begonnen, ik vind het volgens mij net zo spannend als jij !!!! XXX

  • 17 December 2013 - 22:58

    Oom Martin EnTante Miek:

    Hoi Karin,

    Wat geweldig wat er op je pad komt.
    Wij wensen je het beste met de voorbereidingen.
    Dat de tijd die je daar zal zijn aan je verwachtingen mag voldoen!
    Aan je inzet zal het zeker niet liggen.
    Lieve groeten van ons beiden.

  • 18 December 2013 - 12:28

    Maarten:

    Hi Karin,

    Volgens mij ga je een mooi avontuur tegemoet!
    Wat betreft het eten is mijn tip om vegetarisch te eten omdat er met vlees minder hygiënisch omgegaan wordt dan bij ons.
    Veel succes met de voorbereidingen en ik ben benieuwd naar je ervaringen!

    Groetjes,
    Maarten

  • 18 December 2013 - 22:07

    Tante Oda:

    Ha die Karin
    Ik heb altijd wel gedacht, die meid die gaat nog wel eens de wereld verkennen.
    En wat goed, om daar dan weer een heel goede bestemming aan te geven.
    Het doet mij naar mijn jeugd verlangen!!!!!!!!!
    Wij gaan al jou belevenissen met veel interesse volgen.
    Liefs tante Oda

  • 02 Januari 2014 - 20:52

    Hedwig:

    Jeetje Kaatje, wat stoer en spannend zeg!!! Ik vind het echt dapper!
    Ik ga je verslagen zeker lezen!!! X, Hedwig

  • 05 Januari 2014 - 19:59

    Wilhelmina Vermeer:

    Hi Karin, nogmaals veel succes bij het voorbereiden voor de grote reis!! Het lijkt me enorm interessant dit te gaan doen. Je wordt er 'n grote ervaring mee rijker!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Mijn ervaringen zijn vanaf mei 2019 alleen nog te lezen op: karinverhagen.blog. Ook daar kun je inschrijven voor nieuwe berichten.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 736
Totaal aantal bezoekers 47739

Voorgaande reizen:

01 December 2018 - 26 December 2018

Vietnam

10 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Noord-Thailand

19 Augustus 2017 - 26 Oktober 2017

Reis Thailand (Bangkok en Koh Samui)

10 September 2016 - 28 September 2016

India

02 Januari 2016 - 07 Januari 2016

Ierland

18 Februari 2015 - 26 Maart 2015

Rondreis Indonesie

26 Januari 2013 - 01 Maart 2014

Nepal - People4Change

Landen bezocht: