Reisverslag 23 februari t/m 25 februari 2015 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Reisverslag 23 februari t/m 25 februari 2015 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 23 februari t/m 25 februari 2015

Blijf op de hoogte en volg Karin

23 Februari 2015 | Indonesië, Malang

Maandag 23 februari 2015
Het lukt me vannacht niet om in een lekker slaapritme te komen. En alsof ik nog niet genoeg gezondheidsklachten had kan ik nog een lijstje toevoegen: keelpijn, oorpijn, verkouden en pijn in mijn nek. Waar slik ik in hemelsnaam al een week antibiotica voor?! Maar vooral doorgaan en blijven negeren :-) Heb zus op de hoogte gebracht van de status van mijn arm en zij zal weer overleggen met chirurgie over de beste aanpak. Handig zo'n zus die in het ziekenhuis werkt en wat een lieverd! Na het ontbijt waren K en ik het erover eens dat er, behalve het op en neer lopen naar de ATM, geen activiteiten noodzakelijk waren totdat we op de nachttrein stapten 's avonds. Nu zijn er in de directe omgeving geen bezienswaardigheden of activiteiten die onze interesse hebben dus we missen weinig. En winkels afstruinen voor souvenirs is geen hobby met deze temperaturen. 's Middags werden we opgeschrikt door onweer en harde regen. Yes, onze eerste tropische bui! En gelukkig niet terwijl we ergens gezellig liepen te toeristen buiten :-)
Na een vroeg diner bij onze buren 'Via Via', opfrissen en de tassen volproppen begaven we ons om 19.00 uur naar het treinstation voor een 8-uur durende treinreis van Jogjakarta naar Malang. Op de tickets stond Eksekutif stoelen 8c en d dus dat beloofde wat ;-) De coupé had wat weg van de economy class in een vliegtuig maar dan met meer beenruimte, hardere stoelen en een temperatuur van -15! Net toen we onderkoelingsverschijnselen begonnen te krijgen kwamen ze dekentjes uitdelen. Ik heb me gewikkeld in capuchon, shawls over mijn hoofd, deken en nadat K beloofd geen foto te maken, een poging gedaan om te slapen. Na een paar uur hoge nood en om doorligplekken te voorkomen een bezoek gebracht aan de toilet. Een avondworkout bleek. Een hurktoilet waar je in squatpositie met het ritme van de trein moest meebewegen om te voorkomen dat (oké, dat is jullie wel duidelijk :-))

Dinsdag 24 februari 2015
Om 4 uur met een becak naar het hotel om nog 4 uurtjes te slapen. Na het nuttigen van het ontbijt een apotheek bezocht en doorgelopen naar de flower- en bird market. Wegen oversteken doe je met gevaar voor eigen leven. Toeteren doen ze wel maar vaart minderen of stoppen, ho maar! En omdat het verkeer, veelal brommers, aan de 'verkeerde' kant van de weg rijdt, kom je ogen te kort. Vogels is een ding hier. In iedere plaats heb je een birdmarket. Kooien vol vogels, losse kooien, wormpjes om ze te voeren en andere dieren. Katten, soort eekhoorntjes, hagedissen en zelfs vleermuizen. Ik ben tegen het opsluiten van dieren maar het zien van een vleermuis van dichtbij was interessant.
Het weer, en het reis- en (weinig)slaapritme zorgt ervoor dat een heel actief programma nagenoeg uitgesloten is en dat is prima. We pakken onze momenten van rust en zeker als er op de plekken weinig te doen is. En wat ons hier brengt is de Bromo-vulkaan, dus nog activiteit genoeg op komst!
De weerapp gaf aan dat er 100% kans op regen en onweer was en dat het 's middags begonnen de stortregenen was dan ook geen verrassing.
Om 16.00 uur hebben we warm gegeten op het dak van ons hotel en zijn daarna ons bed in gedoken. Om 23.30 uur! gaat de wekker voor onze vulkaan-expeditie.

Woensdag 25 februari 2015
Vandaag is naar bleek een aparte dag. Om 00.30 uur vertrek naar de Bromo vulkaan. Eerst een 2,5 uur durende rit met chauffeur en student guide. In een dorpje aan de voet van de Bromo vulkaan werd de auto ingeruild voor een jeep omdat de weg naar boven onbegaanbaarder was. De vroege ochtend bij een temperatuur van 5 graden (en te weinig kleren) bestond uit wachten op de top van een berg samen met 300 anderen op een sunrise die niet kwam omdat het te mistig was. Daarna door naar de voet van de vulkaan. Een tocht naar boven en met mijn brakke gesteldheid een hele opgave. En nee, vooral niet met een paard naar boven, zoals zovelen deden, want ik kan toch alles?! Boven aangekomen bracht een trap van 450 treden!! ons naar de top van de vulkaan. En als beloning van de barre tocht een eierlucht en brandende ingewanden van de inspanning. Het uitzicht over het landschap was prachtig dus toch niet voor niets :-) Na het wisselen van de jeep begon de tocht van 6 uur naar Ijen. Ondertussen stops met nog een andere auto waar 3 leuke andere reisgenoten in zaten. Aangekomen een tocht naar de waterval en de hot springs, mooi! Helaas werd het hierna vervelend. De hele dag was ik niet lekker, eigenlijk 2 weken al niet. Alles doet pijn, slaap slecht, kan geen eten binnenhouden, wond heelt slecht en tegen 17.00 uur begon het rillen terwijl het hier 35 graden is. En wat was niet de bedoeling met mijn verwonding? Juist koorts! :( Na uren wakker gelegen te hebben, echt alles, maar dan ook alles deed zeer, hebben we de plannen omgegooid. K vervolgt haar programma en ik ga morgenochtend met de chauffeur en gids voor een 6 uur durende trip naar het ziekenhuis in Bali, Despansar. Eerst vanuit Java naar de haven, de boot en daarna neem ik de taxi. Had het me allemaal anders voorgesteld maar geenszins kan ik de reis zo voortzetten. En K, ik hoop uiteraard weer ergens op jouw pad te komen! X

  • 25 Februari 2015 - 23:40

    Ellen:

    Hoi Karin, vervelend dat het niet zo lekker gaat met je gezondheid! Verstandig dat je naar het ziekenhuis gaat, hopelijk gaat het gauw beter met je! Desondanks zijn je verhalen leuk om te lezen. Hopelijk kunnen K en jij later toch nog samen reizen. Liefs en veel beterschap, Ellen

  • 26 Februari 2015 - 10:04

    Oscar Y8:

    Hoi Karin,

    wat een verhaal en wat enorm balen dat het vanwege je gezondheid vooralsnog niet verloopt zoals je hoopt. Heel veel beterschap toegewenst en ik hoop dat je snel je route kunt vervolgen! Groet Oscar

  • 26 Februari 2015 - 11:41

    Corine:

    Karin,
    Wat een domper! Ik hoop dat je veilig op Bali bent aangekomen en dat je daar goed verzorgd wordt. Beterschap!
    Groetjes, Corine

  • 26 Februari 2015 - 16:49

    Mariska:

    Hoi Karin,

    Super leuk om je verhalen te lezen, klinkt goed, behalve dan vandaag je ziekenhuis trip!!
    Wens je veel beterschap en hoop dat je snel weer fit op doortocht kan!

    Groeten Mariska

Tags: Malang, Indonesie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Mijn ervaringen zijn vanaf mei 2019 alleen nog te lezen op: karinverhagen.blog. Ook daar kun je inschrijven voor nieuwe berichten.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 47794

Voorgaande reizen:

01 December 2018 - 26 December 2018

Vietnam

10 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Noord-Thailand

19 Augustus 2017 - 26 Oktober 2017

Reis Thailand (Bangkok en Koh Samui)

10 September 2016 - 28 September 2016

India

02 Januari 2016 - 07 Januari 2016

Ierland

18 Februari 2015 - 26 Maart 2015

Rondreis Indonesie

26 Januari 2013 - 01 Maart 2014

Nepal - People4Change

Landen bezocht: