Reisverslag 3 maart en 4 maart 2015 - Ubud, Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 maart en 4 maart 2015 - Ubud, Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3 maart en 4 maart 2015 - Ubud, Bali

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

04 Maart 2015 | Indonesië, Ubud

Dinsdag 3 maart 2015 - Ubud, Bali
Vanochtend gestart zoals je vakantie hoort te starten namelijk met 'uitslapen'. Wel op tijd wakker, maar nog een dutje erna, lezen en uiteindelijk om 10 uur als laatste aansluiten voor het ontbijt. Een Amerikaanse versie deze keer. Een prima bodem want we eten hier maar 2 keer per dag. Aangezien we alleen in de algemene ruimte internet hebben, IPad mee, blog posten en appjes en e-mail checken. Daarna omkleden en lekker chillen in het zwembad. Het was een beetje bewolkt maar toen de zon doorbrak was het in het zwembad niet te harden en voelde ik mijn schouders 'live' verbranden. Terug op het balkon nog gelezen want we hadden een 'zware' middag voor de boeg :-) De middag bestond namelijk van 3 uur tot kwart voor 7 uit de 'peace of Ubud package':
- 1 uur Balinese massage (massage nummer 3, check)
- Facial
- Pedicure
- Manicure
- Hair crème bath
Hebben jullie medelijden? ;-)
Resultaat is 10 jaar jonger in 4 uur tijd! Nou, niet echt, maar wel totaal relaxed. En voorzien van 10 donkerpaarse teennagels en 10 roze vingernagels. Niet echt packpackers handen en voeten maar dat compenseert dan mooi met het feit dat ik grotendeels zonder make up loop :-) Oh, ja. En we raken niet uitgepraat over ons haar. Na 3 cremespoelingen, onder de droogkap en 100 keer borstelen tijdens het föhnen voelt het alsof we zijde op ons hoofd hebben, haha.
Eten hebben we aansluitend gedaan bij de 'Three Monkeys'. Een topchoice van mijn reisbijbel en dat bleek. De prawnrole was een aanrader en dat klopte! En ze hadden Aperol Spritz! In half Eindhoven niet te krijgen, dus blijkbaar moet je hiervoor naar Bali :-) Smaakt ook een stuk lekkerder hier :-) Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om te informeren naar het thuisfront en dan met name omdat mijn vader een ingreep had in het ziekenhuis. Helaas niet met het gewenste resultaat maar blij om te horen dat hij zich goed voelt! Het blijft vervelend, dit soort dingen als je zo ver weg bent.
Terug gekomen het dagelijkse ritueel van wond reinigen en zuster K die geduldig, zonder te mopperen voor de 20e keer verband en tape aanbrengt. En dat gebeurt uiterst professioneel! Het blijft goed zitten en het zit niet te strak zodat het niet de hele dag 'trekt'. Een roeping gemist....

Woensdag 4 maart 2015 - Ubud, Bali
De wekker gaat om 8.00 uur. Als jullie denken dat wij de hele dag lopen te niksen, dan hebben jullie het mis. Hier wordt keihard gewerkt ;-) Om half 10 begon onze cooking class bij Casa Luna Cooking School. Op het menu staat:
- Balinese chicken satay
- Lawar
- Gado Gado
- Beans in coconut milk
- Corn fritters
- Fragant yellow rice
Komen eten, als ik terug ben, kan natuurlijk altijd! Het leukste gedeelte van de cooking class was natuurlijk het nuttigen. Een tafel vol met lekkernijen, afblussen met een rijstwijn en als 'achtergrond' het geklets van 12 Australiërs. Omdat Australië op een steenworp afstand ligt (natuurlijk afhankelijk van welk deel) is het hier crowded met Aussies.
Na onze gebruikelijk siësta was het tijd om te gaan souvenier shoppen, aangezien het vandaag onze laatste dag in Ubud is. En dat is gelukt. Een superleuke tas (want die had ik nog geen ;-)) en uit hout gesneden aapjes die in een slinger aan elkaar gehaakt zijn. En aangezien Bali, monkey island wordt, mogen die niet in de souvenier collectie ontbreken.
Veel honger hadden we niet dus we zijn ergens neer gestreken om een eenvoudig hapje te eten. En we zijn iets langer gebleven omdat er weer een tropisch regenbuitje overkwam. En nu is het bedtijd en hebben we geen zin om onze rugzakken in te pakken. Na 4 dagen ligt er niets meer in onze tassen dus dat wordt weer gedoe morgen, grrr!

• 04 Maart 2015 - 18:48

Corine:

Klinkt heerlijk dames! Geniet ervan! Super leuk om jullie te volgen!

• 04 Maart 2015 - 20:17

Ellen:

Leuk jullie belevenissen! Geniet er nog lekker van! Groetjes ook aan K, Ellen

• 04 Maart 2015 - 20:55

Mam:

Dit klinkt allemaal heel goed, je hebt een goede privé verpleegster, ze zal het nog gaan missen ha ha !!!!
    Vandaag je post uit de brievenbus gehaald geen onheil behalve.... een blauwe envelop !!
    Morgen de Saling trip, en op naar Pun Bunga Beach Cottages, het volgende avontuur.
    We lezen de avonturen wel weer, veel plezier !!!.XXXXXXXXXX