Reisverslag 13 maart en 14 maart 2015 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Reisverslag 13 maart en 14 maart 2015 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 13 maart en 14 maart 2015

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

14 Maart 2015 | Indonesië, Gili Air

Vrijdag 13 maart 2015 - Lombok, Gili Air
Vrijdag de 13e, dat kun je wel zeggen! Dit keer een brakke nacht voor K. Ontbijt sloeg ze over dus ben ik alleen gegaan. Een heerlijke plain pannenkoek (de 20e al in 4 weken tijd :-)) aangevuld met een heerlijk glas ORS maar dan wel met lime/citroen smaak. Wie bedenkt zoiets? Net alsof het dan ineens naar een lekkere cocktail gaat smaken! Haha. K bleek koorts te hebben, ik inmiddels niet meer, dus heb ik mijn koortsremmers afgestaan. 'What are friends for' ;-) K bleef onder de wol en ik ben op ons terras neergestreken. Buikpijn heb ik ook nog steeds, geen eetlust en moet me ertoe zetten om te drinken maar ik functioneer. En als ik dan toch op een trage stand moet, dan is dat hier prima. Het is heerlijk weer vandaag, zonnig met een briesje. Benen omhoog, lezen, puzzelen, internetten, appen. 'When life gives you lemons, make lemonade'. En de lemons zijn uitermate betrekkelijk in de wetenschap dat je op een tropische Gili zit :-) In overleg hebben we besloten om onze duik morgenochtend te cancellen. Baal er best van want ik had de onderwaterwereld hier heel graag gezien. Maar soit!
Vandaag over een week zijn we terug in 040 en dat is best een raar idee. Het lijkt een andere wereld die heel ver weg is. De slimmeriken hoor ik denken, 'dat is ook zo'. Maar ik bedoel het 'spreekwoordelijk' ;-)
Aan het einde van de middag iets gaan eten bij Eazy, een spelletje dobbelen en dat was wel weer enerverend genoeg voor vrijdag de 13e.

Zaterdag 14 maart 2015 - Lombok, Gili Air
Na een lange nacht redelijk slapen gingen we onze laatste dag op Gili Air vandaag anders aanpakken. Nog niet fit maar we doen of er niets aan de hand is. En dat is gelukt :-) Gewoon ontbijten en netjes het bordje leeg. Tassen gepakt voor een dagje 'strand'. Snorkelspullen gehaald en voor 100.000 rupiah (8 euro) 2 strandbedjes in beslag genomen op het strand bij Scallywags. Heerlijke bedden, strandlaken, douche en hapjes en drankjes op het strand. En een uitzicht! Ik zal later een foto posten hoe ik dit blog lig te schrijven :-)
Zodra we gesetteld waren en de zon zich liet zien, was het snorkeltijd. Er lag afval en takjes in het water en veel vissen heb ik niet gezien. Op enig moment werd ik erg enthousiast van een zwart met witte vis, maar toen we dichtbij kwamen bleek het een plastic tasje te zijn. Misschien maar eens een snorkelbril op sterkte overwegen, haha.
Het eerste drankje was een gezonde juice, die daarna was een juice met alcohol. Cocktails noemen ze die hier :-)
De dag vloog voorbij met lezen, bloggen, drinken, snorkelen, eten, rusten, genieten van het geluid van de zee en het afwimpelen van strandverkopers. Iemand toevallig een armbandje, sarong of parels nodig....?
Het plan gevat om vanavond, na het opfrissen en het pakken van de spullen, een buitenfilm te gaan kijken bij een bar in de straat. Een film op het strand is nieuw voor me, dus goed plan :-) Yet, another day in paradise!

  • 14 Maart 2015 - 13:27

    Mam:

    Hoi een andere wereld zeker weten !!! maar ik zal blij zijn als je weer in ons wereldje bent.
    ik maak ook wel wat lekkers voor je klaar !!! Hutspot soms ??

  • 14 Maart 2015 - 23:05

    Michiel:

    Nog ff volhouden en dan ben je een hele ervaring rijker!

  • 15 Maart 2015 - 18:25

    Esther:

    Geniet nog heerlijk een week dan genieten wij nog een week van jouw gezellige blog! Liefs esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Mijn ervaringen zijn vanaf mei 2019 alleen nog te lezen op: karinverhagen.blog. Ook daar kun je inschrijven voor nieuwe berichten.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 47747

Voorgaande reizen:

01 December 2018 - 26 December 2018

Vietnam

10 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Noord-Thailand

19 Augustus 2017 - 26 Oktober 2017

Reis Thailand (Bangkok en Koh Samui)

10 September 2016 - 28 September 2016

India

02 Januari 2016 - 07 Januari 2016

Ierland

18 Februari 2015 - 26 Maart 2015

Rondreis Indonesie

26 Januari 2013 - 01 Maart 2014

Nepal - People4Change

Landen bezocht: