Chiangmai: 17 en 18 juni (dag 8 en 9) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Chiangmai: 17 en 18 juni (dag 8 en 9) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Chiangmai: 17 en 18 juni (dag 8 en 9)

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Juni 2018 | Thailand, Bangkok

Zondag 17 juni

Vandaag had ik weer iets georganiseerds op het programma staan via Withlocals met Tony. Tony zou me meer vertellen over de verschillende culturen en religies. Toen ik bij onze meetingpoint, de McDonalds, aankwam bleek Tony zijn dochters meegenomen te hebben van 4 en 6 jaar. Met happy meals in hun handen stonden ze me op te wachten. Tony was een geduldige verteller en een liefdevolle vader. Zonder te mokken hebben de meiden 3 uur mee rond gewandeld. Heeft er misschien ook mee te maken dat ze onderweg allerlei lekkers kregen :-).

We zijn langs de moslim Community gegaan, de voormalige Chinese community, de katholieke kerk, een tempel en een museum waar de historie van de Chinezen in Chiangmai te zien was.

Bij de tempel aangekomen bleek ik volgens de Chinese Horoscoop koe te zijn. Nu blijkt dat ik tot 1 december 25% kans heb op pech. Lekker dan! Niet dat ik er in geloof. Maar het zekere voor het onzekere nemende, heb ik een offer gebracht.

Maar of dat gaat helpen? Het valt me enorm op dat er voor alle religies in het oosten enorm veel sprake is bij van bijgeloof. Overigens schijn je als je hond bent 100% pech te hebben een jaar lang.

En weer veel geleerd. Zo kun je aan de authentieke chiangmai huizen zien hoe rijk de eigenaar was.

Veel (dure) teakhouten palen onder het huis? Rijk! Tegeltjes van gebakken klei op het dak i.p.v. riet? Nog rijker. Je kon het zelfs aan de patronen in stof zien hoe welvarend iemand is.

Het museum was geweldig! Een oud huis vol met spullen uit oude tijden.

Via de markt zijn we naar onze lunchplaats gelopen waar we de tour eindigden. Die markt was bizar. Hallen vol met, ja wat eigenlijk?!

Na de tour heb ik mijn spullen gepakt en ben ik naar een ander hotel vertrokken in een ander gedeelte. Daar de omgeving verkend maar het was bloedverzengend heet! In een supertentje tijd doorgebracht tot om 6 uur de Sunday walking street market van start ging.
 
En die markt, dat was weer een happening! Uren slenterend langs marktkraampjes in afgezette straten. Alsof ik vandaag nog niet genoeg prikkels heb gehad. Maar ik heb wel voor het eerst een paar leuke souvenirs gekocht.

Op een plein bij een tempel waar allemaal eettentjes waren ben ik een aantal snacks gaan nuttigen. Toen schalde er opeens muziek (leek op een volkslied) en ging iedereen staan en plechtig voor zich uit staan staren. Bizar!

Na de nodige uren vonden mijn voeten en mijn linkerheup het mooi geweest en ben ik terug gelopen (lees: gestrompeld) naar het hotel.

Maandag 18 juni (dag 9)

Ziek

En toen werd Kaatje wakker. Beter gezegd had Kaatje de hele nacht niet of nauwelijks geslapen. Waar ik tijdens andere reizen betaalde voor een detox, kreeg ik hem nu gratis. Blijkbaar iets verkeerds gegeten of gedronken want de toilet bleek mijn beste vriend. Op zich is er niets mis met een detox na al het lekkere eten hier. Nadeel is wel dat ik me er zo beroerd bij voel! Hoofdpijn, misselijk, kramp en buikpijn. (En dat laatste had ik toch al want ook de tijd van de maand is weer aangebroken). Komt het verhaal van die 25% pech toch nog uit, haha. Ontbijt uiteraard overgeslagen. Research op internet leverde op: kan enkele dagen duren en veel blijven drinken. Ja, lekker gezegd. Want na ieder kopje water ellendige kramp en rennen naar de toilet. En dat heeft zich een keer of 30 herhaald. Zucht! Lezen en bloggen wisselde ik af met slapen, douchen en naar de toilet gaan. Het harde bed maakte het ongemak er niet minder op.

De app gaf aan dat de gevoelstemperatuur buiten 39 graden was dus daar heb ik niets aan gemist.

De gastvrouw die ik bij het inchecken had ontmoet kwam aan het einde van de dag een mand met handdoeken, flesjes water en snacks brengen. Ze wilde eten voor me halen of het ziekenhuis bellen. Zelden zo'n oprechte lieverd met zo'n prettige uitstraling meegemaakt.

De stroom is in heel de stad ook nog een half uur uitgevallen maar mij maakt het vandaag allemaal niet zo veel meer uit.

Op zich was het prima om een dag niets te hoeven, of te kunnen, maar na vandaag mag het snel weer gedaan zijn.

  • 20 Juni 2018 - 07:58

    Yvonne:

    Beterschap. Schijn je elke vakantie wel een keer last van te hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Mijn ervaringen zijn vanaf mei 2019 alleen nog te lezen op: karinverhagen.blog. Ook daar kun je inschrijven voor nieuwe berichten.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 47785

Voorgaande reizen:

01 December 2018 - 26 December 2018

Vietnam

10 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Noord-Thailand

19 Augustus 2017 - 26 Oktober 2017

Reis Thailand (Bangkok en Koh Samui)

10 September 2016 - 28 September 2016

India

02 Januari 2016 - 07 Januari 2016

Ierland

18 Februari 2015 - 26 Maart 2015

Rondreis Indonesie

26 Januari 2013 - 01 Maart 2014

Nepal - People4Change

Landen bezocht: