Vietnam (Phu quoc): 23 december 2018 (dag 23) - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Vietnam (Phu quoc): 23 december 2018 (dag 23) - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Vietnam (Phu quoc): 23 december 2018 (dag 23)

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

23 December 2018 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Grrr, ik had al zo’n vermoeden. Dat bed is mega, mega hard! Om 6 uur wakker. Ik had het spelletje ‘petje op, petje af’ vannacht veranderd in ‘airco aan, airco uit’. Daarnaast is het me gelukt om in dat 3 meter brede bed op de afstandsbediening van de tv te gaan liggen. Hoe dan? Bij het ontwaken heb ik er 5 minuten over gedaan om van mijn zij op mijn rug te gaan liggen. Au!
Voor het ontbijt een keer geen ei dus dat maakt het enigszins goed. Pesto spaghetti en een lekker pannenkoekje opgeleukt met banaan en suiker.Dacht daarna een lekkere strandwandeling te maken maar het resort is afgeschermd qua strand dus dat kan niet. Dus een rondje gelopen over het resort en het kleine stukje strand. Het ziet er prachtig uit.
Valt jullie iets op? Dat er iets ontbreekt? Klopt, de zon! Dit zijn de voorspellingen voor de komende dagen.
Op zich niet zo’n ramp want als de zon doorkomt is het eigenlijk niet te harden. En de temperatuur is lekker genoeg om te zwemmen en te relaxen. Daarbij waren mijn 3e graads verbrandingen van mijn zwempartij op het hoteldak in HCMC pas net hersteld.
Geen strandwandeling dus als beweging na het ontbijt wat baantjes trekken in de infinity pool.Beetje jammer dat het uitzicht wordt belemmerd door, wat lijkt, een podium en muziekboxen. Zou het in HCMC dan toch Justin Bieber zijn geweest, haha! Die boxen waren zo groot dat ik vermoed dat ze heel het eiland van muziek gaan voorzien. Dit was best even lekker zo.
Maar toen begon het te regenen. Nee, beter gezegd hozen. Zelfs op mijn terras hield ik het niet droog.
In de tussentijd vertel ik jullie iets over het eiland. Het ligt hier:
In de golf van Thailand, 15 kilometer van de kust van Cambodja. Het is de favoriete vakantiebestemming sinds laat 1990’s. Het gaat de strijd aan met Nha Trang als top strand bestemming in Vietnam. Hotels en bars zijn enorm in opkomst omdat er ook veel expats vanuit HCMC deze kant op komen. Het eiland is 46 km lang en op sommige plekken onbegaanbaar. Wat hier te doen? Snorkelen en duiken alhoewel det hier niet geweldig blijkt te zijn. Naar het ‘stadje’ Duong Dong met een nightmarket. (Die had ik nog geen gezien ;-)). Naar diverse andere stranden. Ik ga het zien...
Tot 14.00 uur ben ik niet veel verder gekomen dan hierin liggen.

Wiegend door de harde wind, rozig van de zon, mijn e-reader lezen.
Het rare is dat die pokke-app op mijn iPhone ieder half uur een andere voorspelling geeft. Ja, dan ben ik er inmiddels zelf ook wel achter. :-) Maar zolang de zon ieder half uur meer schijnt, zal ik maar niet klagen.
Toen heb ik voor het eerst mijn snorkel masker geprobeerd.
En hoe geweldig was dat! Nog geen meter diep zag ik al de nodige pareltjes voorbij zwemmen. Wat een uitvind dit ding! Geen knellende snorkel die de helft van je haar uitrukt. Geen vollopende snorkel. Maar gewoon 360 graden zicht en gewoon in het masker ademen. Het beslaat niet en en je waant je volledig in de onderwaterwereld.
Om half 3 toch honger. Voor het eerst een salade op.

Heel veel meer spannend dan lezen en avondeten is het de rest van de dag niet geworden...

  • 26 December 2018 - 11:40

    Ed:

    ik neem aan dat de 3e graads verbranding slecht een 2e is, 3e graads is heel erg dan heb je open wonden.
    smeer voortaan van te voren iets met factor 30
    overigens leuk allemaal om te lezen

Tags: Phuquoc, vietnam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Mijn ervaringen zijn vanaf mei 2019 alleen nog te lezen op: karinverhagen.blog. Ook daar kun je inschrijven voor nieuwe berichten.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 47762

Voorgaande reizen:

01 December 2018 - 26 December 2018

Vietnam

10 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Noord-Thailand

19 Augustus 2017 - 26 Oktober 2017

Reis Thailand (Bangkok en Koh Samui)

10 September 2016 - 28 September 2016

India

02 Januari 2016 - 07 Januari 2016

Ierland

18 Februari 2015 - 26 Maart 2015

Rondreis Indonesie

26 Januari 2013 - 01 Maart 2014

Nepal - People4Change

Landen bezocht: