Nieuw avontuur - 5 weken rondreis Indonesie - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur - 5 weken rondreis Indonesie - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur - 5 weken rondreis Indonesie

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

06 Februari 2015 | Nederland, Eindhoven

Hallo allemaal,

Ongeveer een half jaar geleden was mijn laatste blog over ‘life after Nepal’ toen ik een half jaar terug was van mijn onvergetelijke avontuur. Ik heb een goede reden om weer iets van me te laten horen. Namelijk een volgend avontuur! Een rondreis van 5 weken naar Indonesië.

Het avontuur ga ik samen aan met ‘K’ (ik houd haar anoniem want ik weet niet of zij blij is met een exhibitionistische reisgenoot ;-)) Maar K&K hebben er in ieder geval heel veel zin in. Leuk om de voorpret en voorbereidingen met iemand te delen. Ook voor het thuisfront een hele geruststelling dat ik niet weer alleen rond ga dolen in landen met stoffige straten zonder adressen.

Toch weer een blog? Het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan. Enige twijfel was er wel. Is er internet? Vergt het niet te veel van mijn tijd zodat K me echter halverwege achterlaat? ;-) Zit er iemand te wachten op mijn verhalen? Mijn reisblog over Nepal is 11.500 keer bekeken. Maar bekeken zegt niets over gelezen, haha. Maar maakt het uit? Nee, ik beleef er zelf veel plezier aan. Het maakt dat ik dingen bewust(er) meemaak, het herbeleef bij het schrijven en een naslagwerk heb voor als ik weer terugkom in het druilerige kikkerlandje.

Ik vertrek over 1,5 week en ben me mentaal aan het voorbereiden. Weer ontvlucht ik de winter in Nederland. Het enige nadeel dat ik hiervan kan bedenken is dat ik geen optimaal gebruik maak van mijn nieuwe winterbanden ;-) En verder? Maandag ga ik mijn ouders afzetten (die vertrekken naar Curacao en Bonaire) en zie ik 6,5 week niet. Ik mis de verjaardagen van mijn 2 neefjes die alweer 16 en 19 worden, maar ja…..

De voorbereidingen zijn natuurlijk ook in volle gang. Nou ja, in volle gang. Veel spullen heb ik nog, inentingen geloof ik wel want ik ben vorig jaar helemaal lek geprikt, alleen de lonely planet is veranderd. Oh ja, en een nieuwe backpack. De gedachten dat ik mijn bagage op mijn rug mee moet sjouwen in 30 graden zorgt ervoor dat ik al slapeloze nachten begin te krijgen!
De komende tijd ga ik gebruiken voor het inlezen in de plaatsen die we bezoeken, tips, gebruiken, historie etc. en er is nog een ‘carnavalsproject’ dat ik succesvol wil afronden :-)

De eilanden/plaatsen die we bezoeken zijn als volgt: Yogyakarta - Bromo - Oost Java - Noord Bali - Ubud - Senggigi - Lombok - Gili eilanden - Sanur/Kuta.

En dan hebben we dit nog:
31
7
17
29/30

- 31 staat voor de maximale temperatuur. Erg prettig natuurlijk als je in je bikini op de Gili eilanden ligt, minder leuk als je moet zeulen met dat packpack van 15 kilo :-)
- 7 staat voor het aantal zonuren per dag. Kan ik prima mee leven!
- 17 staat voor het aantal dagen per maand met minimaal 1 mm neerslag per dag. Want ja, dames en heren, we gaan in het regenseizoen…
- 29/30 staat voor de gemiddelde temperatuur van het zeewater. Leuk om te weten toch?

Liefs, Karin

PS. Mocht je een melding willen van een nieuw reisverslag? Meld je aan voor de mailinglijst linksonder op de pagina.

  • 06 Februari 2015 - 11:41

    Tessa:

    Ik wens jullie heel veel plezier! We gaan het volgen. ..

  • 06 Februari 2015 - 13:22

    Yvonne:

    Kaatje, ik ga met heel veel plezier je verslagen weer LEZEN :) tot we elkaar daarna in levende lijve weer zien.

  • 06 Februari 2015 - 15:23

    Mam:

    Wat ben ik blij dat je weer een blog gaat schrijven. Waar ter wereld wij ook zijn, fijn om te weten hoe en wat. Ik kijk alweer uit naar je (vaak grappige )mooie verhalen !!! XXX

  • 06 Februari 2015 - 18:34

    Esther:

    Lieve karin, je bent een geboren schrijfster en inmiddels ook een echte avonturier. Geweldig Dat je ook je droom gewoon uitvoert wij kijken daar met bewondering naar!! wij zijn volgers

  • 10 Februari 2015 - 14:25

    Ellen:

    Hoi Karin, ik ben enthousiast en ga jou verslagen lezen! "K" was net bij mij dus heb al e.e.a. meegekregen over de voorbereidingen. Veel plezier en geniet er lekker van. Ik weet zeker dat het gaat lukken. Ik ben overigens ook op een aantal plekken geweest die jullie gaan bezoeken, maar dan niet met een rugzak! Have fun!

  • 14 Februari 2015 - 17:30

    Maarten:

    Hi Karin,
    Veel plezier in Indonesië!
    IK ben weer benieuwd naar je avonturen.
    Groetjes, Maarten

Tags: indonesie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Mijn ervaringen zijn vanaf mei 2019 alleen nog te lezen op: karinverhagen.blog. Ook daar kun je inschrijven voor nieuwe berichten.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 47745

Voorgaande reizen:

01 December 2018 - 26 December 2018

Vietnam

10 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Noord-Thailand

19 Augustus 2017 - 26 Oktober 2017

Reis Thailand (Bangkok en Koh Samui)

10 September 2016 - 28 September 2016

India

02 Januari 2016 - 07 Januari 2016

Ierland

18 Februari 2015 - 26 Maart 2015

Rondreis Indonesie

26 Januari 2013 - 01 Maart 2014

Nepal - People4Change

Landen bezocht: