Voorbereidingen reis Noord-Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen reis Noord-Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen reis Noord-Thailand

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

22 Mei 2018 | Thailand, Bangkok

NB. Voor foto's/video's: karinverhagen.wordpress.com

In december ‘liep ik’ via FaceBook tegen een ticket aan naar Thailand in juni. 350 euro voor een retour met een tussenstop van 2 uur. Thailand is me vorig jaar zo goed bevallen dat ik daar niet 2x over na hoefde te denken.
De tussenstop leek me niet verkeerd. Even halverwege de benen strekken, en oke taxfree shoppen, haha. Voor dat bedrag een addertje onder het gras wellicht? Zou kunnen want de tussenstop is in de Oekraine. Oeps! En inmiddels is de tussenstop op de terugweg geen 2 uur maar 14 uur. Daar gaat een extra vakantiedag.

Reisplannen
Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Ik ga uit van een engeltje op mijn schouder en goed karma. Daar waar ik vorig jaar alles vooraf geboekt en geregeld had ga ik dat dit jaar anders doen. Geen vaste plannen en geen 5-sterren hotel. Oke, voor alvast een paar dagen een 4-sterren hotel maar ik heb niet iedere week vakantie. Ik ga starten voor 1,5 dag in mijn geliefde Bangkok. Dan met de nachttrein naar Chiangmai.



De eerste dag dus hier:



Pai staat ook nog op mijn lijstje maar ik ga zien of en wanneer. En misschien als mijn hoofd er naar staat een meditatie-retraite.

Voorbereidingen
En dan breekt de tijd aan van de voorbereidingen. Heerlijk! Want misschien heb ik toch een paar nieuwe slippers nodig? En andere levensreddende reisartikelen. ☺ Een app downloaden met een paklijst want waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan. Ook superleuk om tips te krijgen. Van vrienden, van Thailand travelers op FaceBook en van een lieve vriendin uit Israel die ik vorig jaar heb ontmoet.

En na deze leuke activiteiten breekt de ‘stress-periode’ aan. Op het werk alles af krijgen of overdragen, huis schoon, familie en vrienden nog zien voor de vakantie, keuzes maken in wat mee te nemen en wat thuis te laten en ervoor zorgen dat mijn backpack niet zorgt voor een abonnement bij de fysio. Maar het allemaal klein leed, lieve lezers want het is voor een goed doel.

Klimaat
Dit is wat internet zegt over reizen in de periode juni.



Van juni tot en met oktober is het regenseizoen, dit betekent echter niet dat het de hele dag regent. De regent komt voor in heftige, maar korte buien, meestal aan het eind van de dag. Na de bui klaart het doorgaans snel weer op en gaat de zon weer schijnen. Reizen in deze periode heeft als voordeel dat het overal een stuk minder druk is in Thailand.

Heftige maar korte buien, haha! Leuke omschrijving want je bent tot op je ondergoed nat in 1,07 seconden bij die korte ‘buien’. Maar wel lekker een stuk minder druk.

Hoofddoel
Wat ga ik doen tijdens de reis. Allereerst genieten! En dat is gemakkelijk gebleken. Omdat alles zo anders is ervaar je ieder moment met ieder zintuig. Ik zie uit naar leuke ontmoetingen. Mooie natuur en cultuur. Heerlijk eten! Dat komt vast goed.
En natuurlijk ga ik bloggen. Ik vind het heerlijk om te doen. Nog steeds lees ik reisverslagen van vorige reizen met een grote glimlach op mijn gezicht. Uiteraard hoop ik ook dat jullie ervan genieten!
Het aantal bezoekers op www.karinverhagenwaarbenjij.nu en karinverhagen.wordpress.com is al ver boven de 30.000 bezoekers. Ja, zeveren kan Verhagen wel!

Er zullen vast wel momenten zijn dat ik het spannend vind of dat ik het even zwaar heb. Ook dat hoort bij (alleen reizen).

Het aantal bezoekers op www.karinverhagenwaarbenjij.nu en karinverhagen.wordpress.com is al ver boven de 30.000 bezoekers. Ja, schriftelijk zeveren kan Verhagen wel!

Er zullen vast wel momenten zijn dat ik het spannend vind of dat ik het even zwaar heb. Ook dat hoort bij (alleen reizen).

Ik vind het altijd leuk om iets van je te horen! Laat tips, reacties of verzoeken om accuut te stoppen met schriftelijk zeveren achter op de site...

  • 19 Juni 2018 - 17:13

    Anita:

    Hey Karin,

    Ik hoop dat je alweer opgeknapt bent!
    Leuk jouw reisverslag, ik ga het nu helemaal lezen!
    Geniet van je vakantie!!
    Heel veel groetjes,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Mijn ervaringen zijn vanaf mei 2019 alleen nog te lezen op: karinverhagen.blog. Ook daar kun je inschrijven voor nieuwe berichten.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 47737

Voorgaande reizen:

01 December 2018 - 26 December 2018

Vietnam

10 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Noord-Thailand

19 Augustus 2017 - 26 Oktober 2017

Reis Thailand (Bangkok en Koh Samui)

10 September 2016 - 28 September 2016

India

02 Januari 2016 - 07 Januari 2016

Ierland

18 Februari 2015 - 26 Maart 2015

Rondreis Indonesie

26 Januari 2013 - 01 Maart 2014

Nepal - People4Change

Landen bezocht: