Chiangmai/Bangkok: 25 juni 2018 (dag 16) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Chiangmai/Bangkok: 25 juni 2018 (dag 16) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Chiangmai/Bangkok: 25 juni 2018 (dag 16)

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 Juni 2018 | Thailand, Bangkok

Om 6 uur zijn de luikjes al open. Hoe dan?! Ik lag er pas na 00.00 uur in. Verklaring is dat het thuis in mijn slaapkamer donker is totdat ik bepaal hoe laat de dag gaat beginnen. Fit ben ik niet. Te kort geslapen en te weinig gedronken. En dan bedoel ik water. :-) Want het drinken van niet water heeft er vast mee te maken. Dus tijd genoeg om films en series te downloaden die ik in het vliegtuig kan kijken. Als vervoer naar het vliegveld heb ik de app Grab gedownload. Een service waarmee je aangeeft waar je bent en waar je naar toe wilt. Het geeft de prijs aan en binnen enkele seconden zie je welke chauffeur heeft geaccepteerd met zijn/haar foto en type auto. Je kunt precies zien waar die zich begeeft.

Ik heb nu alle vormen van vervoer gehad: vliegtuig, (nacht)trein, tutktuk, fiets en benen. En zo verlaat ik Chiangmai. Ik heb er veel gezien en veel gedaan. Zowel in Chiangmai als erbuiten. (Kaart maps.me). En wat heb ik genoten!

Tas droppen en ontbijten. Direct daarna vertrekken en na 1 aflevering Gossip Girl was ik binnen een uur in Bangkok. En toen begon de zoektocht voor een taxi naar mijn AirPort hotel 3 kilometer verderop. Ik werd benaderd voor een taxi. 500 Baht. Ja, dikke doei. Een Grab voor 160 Baht werkte niet. En dan ga je naar een ticketsysteem voor taxi's. Kiezen uit lange ritten, middellange ritten en korte ritten. Voor 130 Baht een reguliere taxi vind ik prima. En dan staat er op de teller 65 Baht en dat maakt het allemaal nogal onbetrouwbaar want je betaalt het dubbele! Dus ik snap de voorkeur voor Uber en Grab omdat je dan vooraf weet waar je aan toe bent.

Onderweg valt het me weer op hoeveel kraampjes en winkeltjes er overal zijn! De meeste Thais koken niet thuis. Ze kopen hun eten bij de kraampjes of eten bij een van de vele 'kantines'.

De hotelkamer wordt steeds groter. Ben benieuwd hoe de kamer in de Oekraïne is. :-)

Ik neem de tijd om mijn tas goed in te pakken, series te kijken, lezen en te snacken. In de buurt is niets te doen dus ik kan 'legitiem' cocoonen.

Tags: bangkok, oekraine