Bangkok/Oekraïne: 26 juni 2018 (dag 17) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Bangkok/Oekraïne: 26 juni 2018 (dag 17) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Bangkok/Oekraïne: 26 juni 2018 (dag 17)

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

29 Juni 2018 | Thailand, Bangkok

Wat zal ik die harde bedden hier niet missen! Wel donkere gordijnen, love it. Roomservice voor het ontbijt was prima (voor 3 man dan :-)). Om 10 uur de shuttle naar het vliegveld. Bagage door naar Amsterdam? Maar ik heb nog een dag in de Oekraïne. Zo goed als ik ben voorbereid, had ik hier rekening mee gehouden en kleren en toiletspullen in mijn daypack gedaan. Maar een dag gescheiden zijn van mijn spulletjes is geen lekker gevoel. Maar sjouwen met een backpack en een rugzak ook niet. Dus lieve tas, hoop je morgenmiddag weer te zien! Overigens was de backpack nog steeds maar 14 kilo. Huh?! De boardingtime was al verstreken toen ik bij de incheckbalie stond. Mijn tijdschema wordt steeds strakker maar dat gaat een keer fout natuurlijk, haha. Controles door en laatste Baht inwisselen voor 10 euro en door naar de gate. Natuurlijk was de gate weer het verste weg. Meteen doorlopen naar de stoel en vertrekken. Het is 9,45 uur vliegen naar Kiev. Aangezien het 11.25 uur is het geen slaaptijd dus dat wordt net doen alsof ik een dag in de bioscoop zit maar dan zonder popcorn en met vies eten. Het is een luxer vliegtuig dan ik had op de heenweg, dus nu wel schermpjes. Maar goed, heb mijn telefoon niet voor jan doedel vol gezet met films en series dus dat wordt een keuze uit de toppers. :-) Mijn redder in nood deze vakantie was dit:Want ik kan niet meer zonder internet. Een taxi bestellen via grab, een hotel uitzoeken op booking.com, een fiets scannen, whatsapp om afspraken te maken, informatie opzoeken op internet als je een duurdere aankoop wil doen, op tripadvisor zoeken naar een leuke activiteit of eetgelegenheid. Je krijgt een idee. De Sim-kaart werkt sinds vandaag niet meer. Symbolisch het einde van mijn verblijf in Thailand. Nederlandse Sim terug in de telefoon en terug naar de realiteit. Mijn tijd hier was heerlijk! De vele indrukken hebben de reis oneindig lang gemaakt. Ik ben van het land en de mensen gaan houden. Van het eten (op 1 keertje na dan). Het gevoel op een compleet andere plaats te zijn dan thuis. Ik heb me goed gevoeld. Geen eenzame momenten gehad, geen zorgen, me nergens druk om gemaakt. Alles gedaan wat ik wilde doen of niet wilde doen. En dankbaar voel ik me ook. Dat ik dit kan doen. Thailand, till we meet again....!

Grote hoogtes doen het niet voor me. Ik droog uit en zwel op als een teletubbie! Na een lange reis (toch weer een nachtvlucht de volgende keer), voet op Oekraïense bodem. Bij de douane kreeg ik een kruisverhoor. Geld gewisseld want je kunt hier niet met euro's betalen. Bij een informatiepunt gevraagd wat ik voor een taxi kwijt zou zijn voor een rit van 3 km. 3x daarna aangesproken en de prijzen die ze dan noemen! Trapt daar iemand in? Uiteindelijk een officiële taxi gevonden die de meter aanzette. Beetje jammer dat hij me uiteindelijk bij het verkeerde hotel afzette. De dame bij de receptie belde de jongen van de appartementen en die kwam me halen. Superlief! De wegen zijn slecht hier. De gebouwen grauw, vervallen en droevig ondanks dat de zon schijnt. Nu lig ik in mijn bed om kwart voor 8 met zon door de gordijnen maar in Thailand is het nu 00.45 uur en zo voel ik me ook. Slaap lekker (hopelijk).

Tags: bangkok, oekraine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Mijn ervaringen zijn vanaf mei 2019 alleen nog te lezen op: karinverhagen.blog. Ook daar kun je inschrijven voor nieuwe berichten.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 47789

Voorgaande reizen:

01 December 2018 - 26 December 2018

Vietnam

10 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Noord-Thailand

19 Augustus 2017 - 26 Oktober 2017

Reis Thailand (Bangkok en Koh Samui)

10 September 2016 - 28 September 2016

India

02 Januari 2016 - 07 Januari 2016

Ierland

18 Februari 2015 - 26 Maart 2015

Rondreis Indonesie

26 Januari 2013 - 01 Maart 2014

Nepal - People4Change

Landen bezocht: