Reisverslag 7 maart t/m 10 maart 2015 - Reisverslag uit Gilis, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Reisverslag 7 maart t/m 10 maart 2015 - Reisverslag uit Gilis, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 7 maart t/m 10 maart 2015

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

11 Maart 2015 | Indonesië, Gilis

Zaterdag 7 maart 2015 - Lombok, Gili Asahan
Na weer het geijkte ontbijt zaten we om 8 uur klaar bij de receptie. Het regent nu al sinds gisteren 3 uur en ook vannacht ging het flink tekeer. Op zich prettig als het op de transferdagen niet heel warm en zonnig is. De chauffeur van happy trails was een half uur te laat maar wat maakt het uit. Na een stop bij de supermarkt (we komen immers in the middle of nowhere terecht) reden we in 2,5 uur naar Sekotong. Ik was slim genoeg om naast de chauffeur te gaan zitten dus dit keer geen horrorrit. En wat een prachtig eiland! Groene palmen met stenen huisjes eronder, veel zee, schoolgaande kinderen, brommers etc.
De grote vissersboot om ons naar Gili Asahan te brengen lag al klaar. Na een vaart van een half uur kwamen we aan bij het Pearl Beach Resort. Zeeziek zijn we niet geworden. Het water is zo rustig dat het wel een meer lijkt. We kregen een rondleiding op het resort. Het bestaat uit 5 bamboe bungalows, waar wij er 1 van hebben, en 5 luxere stenen huisjes. Er is nog 1 stel meer op het resort. Er zijn diverse zitjes, ligbedden, hangmatten en een bar/restaurant. En wat hebben we een leuke hut! Een 'veranda' met 2 hangmatten en een bankje. Binnen 2 bedden met klamboe en 2 kastjes en alles is gemaakt van bamboe. Aan de zijkant van de hut zit een badkamer met stenen vloer, afgescheiden en overkapt, met je raadt het al, bamboe :-)
Hoop dat jullie genoten hebben van de rust want WiFi behoort 4 dagen niet tot de faciliteiten, en dat is prima. Na het welkomstdrankje met citroengras en honing en het doorgeven van de lunchbestelling parkeerden we ons in zitzakken die in een grote bamboehut op palen lagen. De bedoeling was om te lezen en dat lukte aardig. Maar het is lastig! Het ligt heerlijk, uitzicht op het water en veel verderop andere gili's. Daarbij het enige geluid dat afkomstig is van vogels, gekko's, in de verte hanen, insecten en af en toe een bootje dat voorbij komt. Na de lunch met een pittige gado gado, konden de ogen niet meer open blijven. Van lezen kwam weinig terecht.

Zondag 8 maart 2015 - Gili Asahan, Lombok
Vandaag om 6 uur wakker maar nog een keer omgedraaid. Helaas net te laat voor de sunrise. Het waait enorm maar desondanks is het in de hut onder klamboe erg benauwd. De deur van de badkamer open zetten bracht verfrissing. Na het vroege ontbijt, gesetteld op strandbedjes aan zee alhoewel de zon niet schijnt. Echt fijn liggen deed het niet dus een hangmat opgezocht. Heerlijk deinend door de wind een dutje gedaan en al snel was het tijd voor de lunch. Het eten is hier prima! We komen hier heerlijk tot rust. Geen lawaai, alleen natuur, geen WiFi en weinig mensen. We zijn nu met 8 mensen op het resort. De manager is Nederlandse en ze woont hier een half jaar samen met haar vriend. Laat in de middag op expeditie gegaan en in 1,5 uur het eiland rond gelopen. De zon begon toen net te schijnen en het werd ineens heel heet. Natuurlijk niet ingesmeerd en nu wat rode plekken die heerlijk gloeien :-) Onderweg rotspartijen beklommen, door water gewaad, op stranden gelopen en onderweg helemaal niemand gezien! Net expeditie robinson, haha. Het koraal en de schelpen die op het strand aangespoeld zijn, zijn prachtig. In het water nog een zwart met wit gestreepte slang gezien. Dorstig en voldaan kwamen we terug. De douche was een bijzondere ervaring. Gelukkig is het water warm maar omdat het een buitendouche is en het zo hard waaide spoot het water alle kanten op. Toen ik in de hut iets ging pakken stuitte ik op een monstergekko. Hoe groot kunnen die beesten worden?! Mijn gegil, en daarna dat van K was op Bali te horen ;-) Bij het eten had ik, omdat het zo donker was, een pepertje gemist. Karamba! Na het eten nog chillen op de veranda en op tijd naar bed. De sterrenhemel is prachtig! Belooft mooi weer te worden morgen. Gelukkig maar want de harde wind ben ik beu. Mijn haar is 1 klit. Maar oké, er zijn grotere problemen op de wereld :-)

Maandag 9 maart 2015 - Gili Asahan, Lombok
Weer een dag met harde wind, maar gelukkig wel met zon. Vandaag weinig te melden. We hebben ontbeten, laatste keer kleren gewassen, gerelaxt, geluncht, gerelaxt, in zee geweest, gerelaxt, onder de douche geweest, gedineerd, gerelaxt en naar bed gegaan :-) En dit alles hebben we zittend en liggend gedaan op een ligbed en in een hangmat. We krijgen een beetje een groundhogday-effect. Vooral als de Nederlandse manager morgen bij het ontbijt weer gaat vragen of we goed geslapen hebben, haha.

Dinsdag 10 maart 2015 - Gili Asahan, Lombok
Vandaag onze laatste dag op het Pearl Beach Resort. Vannacht een total workout gehad want ik heb wel 100 keer liggen draaien. Mijn rug voelde 'gebroken'. Wat is dat hier toch met die harde spijkerbedden. Ben geen fakir :-)
Het ontbijt smaakte me niet en ik vroeg K of mijn rug verbrand was want het voelde alsof die in brand stond. 'Nee, niets te zien'. En toen begon het gelazer (alweer!). De uren erna voelde ik hoofdpijn opkomen, voelde me over mijn hele lijf gloeien (het was bewolkt en ik was nergens verbrand?) en toen ik kippenvel kreeg bij 26 graden wist ik genoeg. De thermometer gaf aan dat mijn vermoeden klopte, koorts. Crap, het was toch 1,5 week redelijk goed gegaan. De wond op mijn arm is nog niet genezen en ik had de afgelopen weken wel lichte oorpijn maar dit zag ik niet aankomen. Ik, die bijna nooit verzuimt op het werk, voor de 2e keer 'gesneuveld' in een paar weken tijd. Druk heb ik me maar niet om gemaakt, dat helpt niet. Vond het sneu voor K maar die vermaakt zich ook wel. Ik ben voor de lunch in de hut in mijn spijkerbed gekropen. En wat had ik het warm! Als ik thuis zo'n warme voeten zou hebben, hoefde ik nooit meer een kruik te maken ;-) Voordeel was dat K onze gedeelde lunch nu voor zich alleen had, de gado gado bleek weer erg lekker te zijn en vechten om de hangmat hoefde ook niet ;-) Maar hoe lief is het dat K met een kop thee terug kwam, mijn flesje water bijvulde en in de buurt bleef voor het geval ik iets nodig had! Na het drinken van de thee voelde ik me een 60-jarige met opvliegers! (Tenminste ik denk dat het zo voelt, haha). De rest van de middag heb ik geslapen, gelezen en het heeeeel warm gehad. Voor het diner mijn tas alvast ingepakt en daarna gaan eten. Weinig eetlust maar het viel redelijk. Van de manager een ander soort pijnstiller gekregen. Ben benieuwd hoe ik de nacht ermee doorkom. Maar voor het naar bed gaan om half 8, eerst douchen. Een aparte gewaarwording want het is een buitendouche en het regende nogal stevig. Slaap lekker en hopelijk morgen gezond weer op.

  • 11 Maart 2015 - 08:47

    Lenie:

    Wat een geweldig verslag weer en wat zal het mooi zijn daar!
    Jammer dat je weer koorts had, blijft vervelend . Geniet er nog van!

  • 11 Maart 2015 - 09:12

    Mam:

    Blij weer wat van je te horen !! Weer een heel leuk verslag, waar je nu genoten hebt van een paar rustige dagen. Jammer dat je weer wat koorts hebt, maar je word wel verwend door K. We kijken weer uit naar je volgende avontuur.
    Nog een hele fijne 9 dagen. XXXXXXX


  • 11 Maart 2015 - 13:54

    Wendy Vermeer:

    Hi Karin, we genieten weer van je leuke, gedetailleerd verslag. Het klinkt weer enorm interessant maar wat vervelend dat je nu voor de tweede keer niet fit voelt. Wel enorm fijn dat je nu niet alleen reist!! Al met al klinkt het als 'n enorme ervaring! Feel better!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Mijn ervaringen zijn vanaf mei 2019 alleen nog te lezen op: karinverhagen.blog. Ook daar kun je inschrijven voor nieuwe berichten.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 47813

Voorgaande reizen:

01 December 2018 - 26 December 2018

Vietnam

10 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Noord-Thailand

19 Augustus 2017 - 26 Oktober 2017

Reis Thailand (Bangkok en Koh Samui)

10 September 2016 - 28 September 2016

India

02 Januari 2016 - 07 Januari 2016

Ierland

18 Februari 2015 - 26 Maart 2015

Rondreis Indonesie

26 Januari 2013 - 01 Maart 2014

Nepal - People4Change

Landen bezocht: