Reisverslag 15 maart en 16 maart 2015 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Reisverslag 15 maart en 16 maart 2015 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 15 maart en 16 maart 2015

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

16 Maart 2015 | Indonesië, Kuta

Zondag 15 maart 2015 - Bali, Kuta
Vanochtend voor de laatste ontbijten bij Ocean 5 op Gili Air. Rouwig dat we hier weg gaan zijn we niet. Het personeel is niet vriendelijk, nogal lui en het restaurant zijn ze aan het verbouwen dus normaal ontbijten kan niet.
Daarna de laatste spullen inpakken en richting opstappunt. Het was er druk! Ik zei nog tegen K dat het leuk zijn als we een privé boot zouden hebben en niet met de massa op een boot hoefden en 'vechten' voor een plekje. En wat schetst onze verbazing. Dat we door 1 van de bootmannen aangesproken worden om mee te lopen en samen met een gezin aan boord van een grote super-de-luxe high speed boat mochten. Je had de mensen eens moeten zien kijken, haha. De boot had 6 buitenboordmotoren dus de high speed was geen probleem!
De eerste stop was op Gili T. Daar kwamen meer mensen aan boord. De tweede stop na een kleine 2 uur was in de haven waar wij opgestapt waren toen we naar Sengigi gingen. Nu hebben jullie kunnen lezen dat ik en boten geen vrienden zijn tijdens deze vakantie maar het was prima gegaan. Tenminste als we hier uitgestapt waren.... De zee werd na het 2e opstappunt ruwer en de boot klapte op de golven alsof het iedere keer op beton terecht kwam. Mijn maag zakte iedere 10 seconden een halve meter op de 'deining' van de golven, blèh! Na 3 uur zat de tocht erop. Onderweg ook wel gehypnotiseerd door het blauwe water, de oneindigheid en de onbewoonde gili's. Dat zie je niet iedere dag. Op de verzamelplaats in Serangan gingen we in verschillende busjes uiteen. Onze laatste bestemming van deze reis is Kuta, ongeveer een half uur rijden. De laatste bestemming, niet te geloven! In een zijstraat van de drukke badplaats Kuta ligt het Ida Hotel. Een plek waar je niet in de gaten hebt dat je midden in het centrum bent. De cottage die we hebben is prima en de beste WiFi tot nu toe :-) Na het welkomstdrankje in de bar zijn we het centrum ingegaan. Heel commercieel allemaal, veel (dezelfde) winkels en veel ketens. Als er een MacDonalds etc. is, weet je hoe laat het is. Op tripadvisor hadden we gezien dat naast de MacDonalds de ingang was naar een Italiaans restaurant boven en daar hebben we genoten van een heerlijke pizza en een koel drankje. Even geen rijst, noedels, Gado-Gado, spring rolls, saté en andere lekkernijen. En ook geen cocktail vandaag want die halve liter passievrucht-mojito van gisteren is nog voelbaar. Met deze temperaturen hakken die er net iets meer in. Bij terugkomst een kopje thee bij de bar van het restaurant en ons via WiFi ge-update van alle belangrijke zaken en ook minder belangrijke zaken in de wereld ;-) De muggen die ons lek gestoken hebben op Gili Air zijn nu vervangen door ratten die hier rondlopen. Die kunnen we ook aan ons lijstje toevoegen.

Maandag 16 maart 2015 - Bali, Kuta
'Er is er 1 jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is Teun'. Ja, alweer een jarige, en dit keer neef(je) Teun. 19 jaar! @Teun, hoewel je vanwege je huiswerk natuurlijk geen tijd hebt om deze blogs te lezen ;-) een hele dikke kus van je tante! Maak er een leuke dag van!
De maandag startte met een ontbijt om 7 uur. Dat is de laatste weken niet meer zo vroeg voorgekomen (gelukkig :-)). Het ontbijt begint eenzijdig te worden. Een alternatief is noedels of rijst als ontbijt maar nee dank je. Bij het ontbijt liep een Australische versie rond van het Maaskantje, die er met mijn bananenpannenkoek vandoor ging. Hilarisch, hij leek er sprekend op!
Om 8 uur zaten we klaar bij de receptie om opgehaald te worden voor een surfles. Wachten moet je hier bijna altijd en zo ook vandaag. Bellen waar ze blijven doen we pas na een half uur. Om half 9 hebben we gebeld en ze komen ons niet vanochtend halen maar pas om 12 uur. Tja, that's island life, zoals ze dat hier zeggen.
Prima, nog even relaxen tot die tijd. 2 Indonesische surfdudes kwamen ons ophalen en ruim een half uur later waren we bij Balangan Beach. Een onontdekt stukje Bali met een prachtig strand! We hadden tijd om op adem te komen want het water moest high tide zijn. De golven waren pittig dus echt relaxed zitten was het niet. Waar waren we aan begonnen....:-) Toen het zover was kregen we onze spullen. Een surfshirt en ja, doe ook maar een lange broek. Want ik moet nog een paar jaar langer met deze huid en een zonaanbidster ben ik om die reden nooit geweest. Een paar waterschoenen, hele rare, waarbij de grote teen apart zat. Voelde me net Katrien Duck maar het zat super lekker. De sunblock was smerig spul maar zonder geen optie. Volledig dicht gekit en bedekt begon onze activiteit. Overigens dragen alle surfers bedekking en sunblock dus vreemd was het niet. Met een plank gingen we een paar meter verderop onder een warung in de schaduw warming up oefeningen doen en kregen we instructies. De bedoeling is dat als je een wave pakt dat je jezelf opdrukt, je achterste voet breed zet en dan je voorste voet hetzelfde. Na 20 keer oefenen leek het ondoenlijk om hetzelfde in zee te doen, en ook nog snel. Om de beurt moesten we in zee bij Katut, onze geduldige instructeur komen. Op de plank gaan liggen en wachten op een golf. En dan zo snel mogelijk zoals geoefend gaan staan. Ja duh! Los van het gaan staan waren er wat risico's. Bij het in het water vallen had je kans om op stenen en koraal terecht te komen dus je moest je achterover laten vallen. Je had ook kans als je boven water kwam dat je je plank tegen je hersens aan kreeg. Dus veel om over na te denken :-) Na de halve Bali oceaan leeg gedronken te hebben, en 100 keer overspoeld te zijn lukte het om overeind te komen en met 2 benen op de plank te staan. Daar hield het succes op maar ontevreden was ik niet. Het leukste was eigenlijk om niet te gaan staan maar op de plank te gaan liggen en je op een golf helemaal op het strand aan te laten spoelen maar dat was natuurlijk niet de bedoeling, haha. Moe maar voldaan eindigden we onze sessie, douchen, drankje en de rit naar huis. Was superleuk! Na opgefrist te hebben, nou ja K dan, want ik ga voor de look naturel met beachhair gaan eten bij weer een aanrader van tripadvisor. Wat zullen we lekker slapen vannacht.....

• 16 Maart 2015 - 12:02

Wendy:

Superleuk dat jullie gesurft hebben! In het begin is een beetje bodyboarden (blijven liggen) ook heel leuk, maar wacht maar tot je een keer goed staat en meegenomen word door een golf! Supergaaf gevoel...