2 januari 2016 - terugblik 2015 / Trip Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu 2 januari 2016 - terugblik 2015 / Trip Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

2 januari 2016 - terugblik 2015 / Trip Dublin

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

02 Januari 2016 | Ierland, Dublin

Zaterdag 2 januari 2016 - terugblik 2015 / trip Dublin

Een nieuwe trip en dan speelt mijn blog-schrijf-virus weer op en zijn jullie weer de dupe :-)

De dag begint vroeg - om half 7 staat mijn lieve papa aan de deur om mij naar Eindhoven AirPort te brengen. Met als bestemming Ierland, Dublin om precies te zijn. En al direct bleek dat ik niet goed was voorbereid. En 'niet goed' is licht uitgedrukt naar later bleek. Ik had gelukkig ingecheckt maar geen instapkaart geprint of digitaal. En dan vindt RyanAir dat je 15 euro kan vragen voor het printen. Maar hé, ik laat mijn dag echt niet verpesten :-)
Bij de gate kon ik meteen doorlopen dus goed getimed. De vlucht duurde 1,5 uur en ik vond het een geschikt moment om terug te blikken op 2015. Wat is er in 1 jaar gebeurd:

- 3 banen in 1 jaar: na 11 jaar bij Yacht afscheid genomen en een sabbatical van een half jaar gehad, in augustus een nieuwe baan en nu in januari weer een nieuwe uitdaging.
- 3 huizen in 1 jaar: na 9 jaar in het centrum van Eindhoven gewoond te hebben een huis gekocht in Nuenen, en daarvoor tijdelijk 4 maanden in Breugel om 'op mijn gemak' te kunnen klussen. (Dat klussen is ook nog een 2016-dingetje...). Het inpakken, sjouwen, regelen, schuren, texen, verven en klussen kwam mijn neus uit, maar het resultaat mag er zijn :-)
- 5 weken rondreizen in Indonesie met mijn lieve vriendinnetje 'K'.
- De ontelbare aardbevingen in mijn geliefde Nepal waar ik letterlijk ziek van ben geweest. Onzekerheid over vrienden, het onbegrip dat zoiets net daar plaatsvindt etc. In actie komen was hetgeen wat me geholpen heeft.
- 3 dagen fietsen in Bergen met mijn vader.
- Alles 3 dagen zie ik nu. Ook nog 3 relaties? Dat gaat jullie helemaal niets aan, haha.
- En uiteraard heel veel dingen meer dingen - alleen, met familie of lieve vrienden.

En voordat ik het wist werd de landing ingezet en was Kaatje in Dublin. Een coach naar de stad leek me een goed idee. 'Where would you like to go'?, werd me gevraagd. Ik had geen idee waar het hotel was (bewijs 2 van slechte voorbereiding :-)). Dus werd ik in het centrum gedropt. Na een tijdje rondgelopen te hebben was het tijd voor een laat ontbijt. Keus uit een Irish Breakfast versie 1 t/m 5. Dus witte bonen, spek, gebakken ei, worst en brood. Heb zo'n vermoeden dat dit niet de laatste is... Omdat het nog te vroeg was om in te checken ben ik met de sightseeing gestart. De Winkelstraten Dublin centrum, St. Stephen's Green Shopping Centre, St. Stephens Green park en Little museum of Dublin. Je knie hard stoten in het vliegtuig en dan met een zware rugzak kilometers afleggen was geen supercombi :( De gids bij het Little Dublin museum borg mijn rugzak op in de garderobe met de woorden, 'Dear, did you put a refrigerator in your backpack!'. Haha.
Om mijn slechte voorbereiding te compenseren heb ik Vodafone Blox buitenland aangezet voor de navigatie. En toen ik vlak bij het hotel had moeten zijn ging die stomme iPhone, die kuren heeft, plots uit. Grrr! Uiteindelijk het hotel gevonden en toen bleek ik nog een uur te vroeg. Toen was de maat vol - tijd voor mijn eerste Guinness, haha. Chocoladebruin bier.....apart. De smaak was ook apart. Maar dat is al een stuk minder bij de 2e :-) Uiteindelijk inchecken in het hotel en snel telefoon opladen. Oh, andere stopcontacten? Handig als je 5 van die stekkers hebt......thuis. Maar dat wordt ook wel weer geregeld. Straks nog een biertje met live muziek en dan is het mooi geweest vandaag. Wordt vervolgd.....

  • 02 Januari 2016 - 20:46

    Mam:

    Nou je bent de dag goed begonnen, jij die alles tot in de puntjes regelt. Maar er zijn nog dagen te gaan om te laten zien, dat er na deze missers het met de rest goed komt !!! Ik blijf je wel volgen XXX

  • 02 Januari 2016 - 22:10

    Ellen Van Der Poel:

    Gelukkig Nieuwjaar Karin! Geniet van je vakantie. Leuk om je belevenissen weer te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Karin

Mijn ervaringen zijn vanaf mei 2019 alleen nog te lezen op: karinverhagen.blog. Ook daar kun je inschrijven voor nieuwe berichten.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 47806

Voorgaande reizen:

01 December 2018 - 26 December 2018

Vietnam

10 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Noord-Thailand

19 Augustus 2017 - 26 Oktober 2017

Reis Thailand (Bangkok en Koh Samui)

10 September 2016 - 28 September 2016

India

02 Januari 2016 - 07 Januari 2016

Ierland

18 Februari 2015 - 26 Maart 2015

Rondreis Indonesie

26 Januari 2013 - 01 Maart 2014

Nepal - People4Change

Landen bezocht: