Vietnam (Hoi An): 12 december 2018 (dag 12) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Vietnam (Hoi An): 12 december 2018 (dag 12) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Vietnam (Hoi An): 12 december 2018 (dag 12)

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 December 2018 | Vietnam, Hoi An


Vanmorgen op tijd uit bed en met de taxi naar het station. Daar aangekomen bleek de trein naar Danang een uur vertraging te hebben. Oorzaak: slechte weersomstandigheden. Zeg maar gewoon, een onmenselijke bak regen!
Ik heb me prima vermaakt met de 4 Belgische dames terwijl we wachtten. De trein was goed te doen.

Lekker ruime plekken. Het Vietnamese meisje dat er al zat deed net of ze niet snapte (of misschien was dat zo) dat de plek aan het raam voor mij was. Ach, choose your battles, toch? Kan me er niet druk om maken. De trein gaf richting het einde prachtige uitzichten op zee en rotsgebergten. Dat is weer een compleet andere omgeving.

Rond het middaguur kwamen we aan. En hebben we nog een uur nodig om met een taxi bij het hotel te komen. Ze hebben wel een goed muzieksmaak hier - luister maar eens naar mijn Canadese vriendin:

Ik ben dus in Hoi An de komende dagen. Het oude centrum van Hoi An staat op de lijst van de Unesco World Heritage Site. Hoi An heeft een meer dan 2000 jaar oude historie.
Een late lunch om 14.00 uur en door! Het is droog in Hoi An! Iedereen heeft het over de heftige regen van de afgelopen dagen. Dat zie je nog wel op sommige plekken.

Laten we het er op houden dat overal waar ik kom de zon gaat schijnen. ;-) Ik heb een tijdje rond gelopen richting het oude centrum. Het is er vol met winkeltjes en restaurants en het fijne is dat er geen verkeer mag komen. Zouden ze op meer plekken moeten doen. Dit gedeelte van het centrum is grotendeels behouden zoals het was.

Maar wat is het er druk! Ik ga hier zeker nog een aantal keren terug. Vooral 's avonds moet het er mooi zijn. Het hangt vol met lantaarns. Iedere winkel of restaurant is ook verplicht om een lamp op te hangen.

Er zijn ook honderden tailor shops die op maat gemaakte kleding verkopen. Dat kan ik niet aan me voorbij laten gaan! Ik had zelf een ontwerp voor een jurkje en je kunt keuzes maken op een iPad met patronen. Als die keuze gemaakt is dan wordt de lastigheid om zijde uit te kiezen. Neutraal of met patroontje? Oké, done! En dan word je lichaam opgemeten. Op hoeveel plekken kun je meten?! En ja, ik heb lange benen, dunne armen en een dunne nek. Over andere delen heeft ze haar mening niet durven geven ;-) Maar aan de zorgvuldigheid ligt het niet. Dan zijn er de komende 2 dagen nog 3 pasmomenten waar je voor langs moet gaan. Ik ben erg benieuwd!
Bij het hotel werd ik gebrieft over vanalles. Ik heb direct een activiteit gepland voor morgenochtend. Bij Tin Tin heb ik heerlijk gegeten.

Zo raak ik die 2 kilo toch nooit kwijt. Met boten vol eten!


Voor foto’s en video’s:
Karinverhagen.wordpress.com

Tags: Hoi an

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Mijn ervaringen zijn vanaf mei 2019 alleen nog te lezen op: karinverhagen.blog. Ook daar kun je inschrijven voor nieuwe berichten.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 47837

Voorgaande reizen:

01 December 2018 - 26 December 2018

Vietnam

10 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Noord-Thailand

19 Augustus 2017 - 26 Oktober 2017

Reis Thailand (Bangkok en Koh Samui)

10 September 2016 - 28 September 2016

India

02 Januari 2016 - 07 Januari 2016

Ierland

18 Februari 2015 - 26 Maart 2015

Rondreis Indonesie

26 Januari 2013 - 01 Maart 2014

Nepal - People4Change

Landen bezocht: