Reisverslag 18 t/m 20 februari 2015 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu Reisverslag 18 t/m 20 februari 2015 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Karin Verhagen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 18 t/m 20 februari 2015

Door: Karin Verhagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

20 Februari 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Woensdag 18 februari 2015
De dag van vertrek; een roerige dag. Vorige week naar de huisarts vanwege een cyste die opspeelde. Maandag naar het ziekenhuis. Resultaat 4 verdovingsspuiten, incisie van 2 cm en een antibiotica kuur. Vandaag was er weinig herstel dus weer naar het ziekenhuis. Weer verdoving, weer een snee. En een boodschappentas aan gaasjes, verband, tape en spuiten om mee te nemen. (Niet nodig om te zeggen dat dat natuurlijk ten koste ging van de nodige kledingstukken in mijn backpack, grr!) Ook van mijn gemoedsrust trouwens want de handelingen die ze in het ziekenhuis deden moet ik tijdens de vakantie 2x per dag zelf doen. De spuiten zijn zo groot dat je er koeien mee kunt insemineren en zelf ga ik al gestrekt bij het zien van bloed! Dat wordt nog wat....

K en ik ontmoetten elkaar op het station. Een plekje was zo gevonden en ik snap waarom....we bleken in de stiltecoupé te zitten :-) K was vergeten haar ticket in te checken bij de NS en ik had me vergist in de tijd. In plaats van ruim 2,5 uur vooraf aanwezig te zijn was het een uur. Een bagagestuk ging niet door de dropoff dus moest via de servicebalie. Een bezoek aan de ehbo nog ter plekke en daar ging onze tijd om tax-free te shoppen! Uiteindelijk bleek dat we tijd genoeg hadden. Er bleek een storing in de kaarten te zitten van het KLM-vliegtuig. Nadat dat verholpen was, bleek er nog een andere technische storing te zijn. Gevolg was 3 uur vertraging dus datum van vertrek was uiteindelijk donderdag 19 februari.

Donderdag 19 februari 2015
In het vliegtuig zaten we langs Ralph. Een leuke jonge knul die gaat rondreizen in Vietnam. Vietnam? Wij zaten in hetzelfde vliegtuig en waren toch echt van plan om via Jakarta naar Jogjakarta te gaan. Bleken we een tussenstop in Kuala Lumpur te hebben. Prima! Ralph is aandelen analist bij de ABN AMRO dus altijd handig om iemand tijdens een lange reis uit te horen over je aandelenportefeuille, haha. De nachtvlucht verliep goed. Beetje kunnen dutten dus na 11,5 uur niet superbrak. In Kuala Lumpur afscheid genomen van Ralph en onze eerste Facebook-vriend is een feit. Daarna tijd voor zuster K om me te helpen met mijn gewonde arm, knap doet ze dat! En terug naar de gate waar we alweer op het nippertje aankwamen.
Na 1,5 uur landden we op Jakarta waar het bijna middernacht was toen we aankwamen. Wat opviel? Natuurlijk de kleine maar vriendelijke mensen, de geuren en verder weinig want het was donker ;-)
(Veel te dure) taxi genomen naar het hotel bij het vliegveld om morgen om 5.25 uur de vlucht naar Jogjakarta te nemen. Het hotel was prachtig en van alle gemakken voorzien. Bij aankomst hadden we ons opgefrist en leek het ons leuk om naar de karaoke bar te gaan. Lees: voor een drankje en niet om te zingen. Op de valreep zagen we nog net een horde Indonesische meisjes in korte rode jurken en op onmogelijke hakken de ruimte in gaan. Wij werden 'vriendelijk' doorverwezen naar de bar beneden. Beetje dubieus was het wel.....karaoke met benefits...? :-) Na een hapje en drankje hebben we maar liefst 2 uur geslapen voordat de wekker weer ging.

Vrijdag 20 februari 2015
Inmiddels geen besef meer van tijd en plaats. Maar op naar de voorlopig laatste vlucht. In plaats van 2 uur van tevoren was het nu 3 kwartier. De volgende keer ga ik voor een nog strakkere deadline zodat ze me om gaan roepen of thuis komen halen ;-)
Na een trip van nog geen uur en exotische vliegtuig-maaltijd nummer 886 genuttigd te hebben kwamen we aan op Jogjakarta. Nu is onze vakantie echt begonnen! Een vriendelijke meneer stond ons op te wachten met een papiertje met de naam van K. Een half uur later waren we bij Guta Guest House. Een prima plek! Kamer goed, klein terrasje ervoor, zwembad met waterval beneden, vriendelijke mensen. Sinds aankomst was het voor de eerste keer licht dus veel indrukken opgedaan en wat is het hier mooi groen! En warm met een hoge luchtvochtigheid.
Nadat we geaard waren bleken we brak te zijn. Even een dutje werd uiteindelijk een siësta van 5 uur. En de rest van de middag? 2 keer zwemmen. Praktische zaken geregeld voor de komende dagen. Verdiept in de valuta. Indonesische woorden geleerd. Zuster gespeeld; kan mezelf al goed helpen en K hoeft me alleen nog maar te verbinden. Mijn zus in Nederland geconsulteerd (die in het ziekenhuis werkt) of het uitblijvende herstel normaal is :( Gekeken naar places to see voor de komende dagen.
'S avonds lekker gaan eten bij 'via via' waar 's avonds een jazz band optrad. Praatje gemaakt met een ouder stel die ons tips gegeven hebben. Een goede eerste dag van nog vele dagen te gaan....

Selamat malam!
Karin

• 20 Februari 2015 - 16:41

Mam:

Wat fijn om te horen dat het goed met jullie gaat, en dat je ons weer mee laat genieten.
    En die warmte......daar wen je vlug aan, hier is het ook 30 graden
    Dikke kus van ons XXXXX

WA

F

• 20 Februari 2015 - 16:43

Peer:

Haha, goed hoor!! Geniet er van!

• 20 Februari 2015 - 16:43

Miek / Sam:

Allerliefste jullie 2!

Wat een verhaal, prachtig! Haha, ik zit hier met Marjolein kostelijk te lachen om de avonturen! Ik kijk uit naar meer! Ka, hopelijk komt het snel goed met je armpje, niet leuk dat je er zoveel ellende mee hebt. Aan de andere kant, misschien een goede manier om een leuke frisse dokter mee aan de haak te slaan, gewoon even je rol verband uitwerpen als lasso en je pruillip opzetten!

Liefs Miek

PS: send me some pictures, pleaaaase

• 20 Februari 2015 - 17:07

Lisette:

Tjee wat een start Karin! Maar dan kan het alleen maar beter worden! Ga heel erg genieten en vooral veel zien daar! Zodat je me bij terugkomst groen kunt laten zien van jaloezie :-)

Je hebt het verdiend dus kijk je ogen uit en geniet!

Veel liefs,
    Lisette

• 20 Februari 2015 - 18:07

Lenie:

Heerlijk weer zo,n reisverslag van jou maar jammer van die arm! Veel plezier en ik kijk uit naar de volgende dagen

• 20 Februari 2015 - 18:49

Mj:

Hee ka en nurse k, fijn om te lezen dat jullie je bestemming behaald hebben

• 21 Februari 2015 - 00:06

Alex:

ha K & K, geniet van jullie vakantie!!! Klinkt heerlijk ontspannen de eerste dagen, echt iets voor mij :-) maar nu heerlijk genieten en relaxen samen.... Enjoy!! Liefs xxx

• 24 Februari 2015 - 11:12

Chantal:

hello ladies,

Wat een avonturen weer. Hoop dat jullie na de lange reis een beetje aan het relaxen en genieten zijn. Hoop dat de lijst van belevenissen, ervaringen en indrukken eindeloos mooi en lang wordt!

Groetjes, Chantal